Co zrobić z wiórków kokosowych? - moje propozycje na carving u Danutki - styczeń 2016

Witam!
Dziś post trochę nietypowy. Bo nie będzie nowego przepisu, aczkolwiek o jedzeniu będzie - o takim jedzonku ozdobnym.

Danusia ogłosiła carving w swojej zabawie Cykliczne kolorki. Na styczeń trzeba było wykonać coś z białym w roli głównej.
Oczywiście nie mogłem odmówić, bo w kuchni uwielbiam tworzyć, eksperymentować i tworzyć różne abstrakcje.
Danusia polecała wiórki kokosowe. Ja tak sobie więc myślę, co tu zrobić i wpadłem na pomysł aby zrobić bałwanki!
Na początku to wszystko miało być na bazie ciasta francuskiego, ale koniec końców zdecydowałem się na zrobienie ciasta piernikowego. Trochę czasu mi to zajęło, ale zapach z piekarnika w trakcie pieczenia był bezcenny.
Z początku zrobiłem tylko bałwanki, ale zostało mi jeszcze ciasta, więc utworzyłem jeszcze żarłoczną gąsienicę.

Ozdoba:

  • Pierniki pokryłem masą z roztopionej białej czekolady, jogurtu naturalnego 0% tłuszczu i cukru;
  • Na tak przygotowane ciasteczka dałem wiórki kokosowe;
  • Bałwanki: kapelusiki: marchewka, oczka: rodzynki, nos: marchewka, guziki: rodzynki, miotła: szczypiorek, ozdoba - śnieg: wiórki, trawa: szczypiorek, kamyczki: rodzynki;
  • Gąsienica: oczka: rodzynki, buzia: marchewka, pokarm: szczypiorek, paski na tułowiu: marchewka, ozdoba - gałązki i łodyżki: szczypiorek, winogrona: rodzynki.
Zrobiłem 3 bałwanki i jedną gąsienicę z 4 pierniczków.

Zdjęcia:

3 bałwanki


Żarłoczna gąsienica



Mam nadzieję, że prace spodobają się Wam. Piszcie, co o nich myślicie!

Pozdrawiam i do zobaczenia! :)

Komentarze

  1. Fajne bałwanki i fajna gąsienica! Wreszcie Feluś Ani nie będzie jedynym samcem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne bałwanki wymyśliłeś Maksiu,teraz nasz rodzynek Feluś będzie mieć towarzystwo i może w końcu zdejmie te narty z nóg haha:)
    Bardzo się cieszę ,że dołaczyłeś do kolorystek ,choć będę mieć od dziś problem jak Was nazywać ,bo do tej pory uczestniczki to same babeczki,dodam ,że świetne i bardzo zdolne.Ale teraz ?Hm na razie nie wiem
    Link dodany jest prawidłowo,chociaż o jeden za dużo.
    Pierwszy dotyczy robótek rękodzielniczych ,natomiast ten drugi jest do części caringowej.Dlatego ten pierwszy należy usnąć ,albo Ty to zrobisz (obok Twojej nazwy jest kosz,tam usuniesz)j a akj nie, to ja to zrobię .
    Baw się z nami dobrze ,pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem właśnie, ale to taki mój "pierwszy raz" jeśli o to chodzi. Skasuj gdzie jest źle - ty to zrobisz najlepiej. :D Feluś będzie miał dobrze. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. O jak Sie ciesze że jest towarzystwo dla Mojego Felusie. Super sobie poradziłeś . Bardzo udany debiut. My bawimy sie carvingiem juz od lipca. Fajnie że dołączyłęs do nas. mam nadzieje że spodoba Ci się w zabawie u Danusi i zostaniesz na dłużej .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, jak mi brakuje w domu takiego mężczyzny... - przyrządzającego posiłki....

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow Maksiu! Cieszę się, że dołączyłeś. Jakoś umknął mi Twój drugi blog.
    Bałwanki śliczne, gratuluję i fajnie, że jesteś z nami!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bałwanki są przeurocze! Hmm, dżdżownicę jadłam ostatnio w dzieciństwie, ale jestem na 100% pewna, że ta kokosowa jest o niebo smaczniejsza ;-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Maksiu, bałwanki i gąsieniczka rewelka :)))) Fajnie, że bawisz się z nami, z Twoja obecnością i kulinarnymi zdolnościami zapowiada się bardzo ciekawie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne zrobiłeś bałwanki i gąsienice. Bardzo fajnie zrobione.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo reprezentatywnie, aż szkoda je jeść:)
    Wiórki mają tyle fajnych zastosowań, zawsze dekoruję nimi pierniczki w połączeniu z czekoladą, ale na takie dzieło nie wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Urocze te bałwanki choć gąsienica też trzyma poziom :D Świetne nie tylko dla dzieci ale także dorośli z chęcią by takie zjedli :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja tam stawiam na gąsienniczkę- zimy mam już dość:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Obie propozycje rewelacyjne!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne pomysły i bałwanki i gąsieniczka super. pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci gościu za każdy komentarz! ♥

Popularny post

Kategorie

Ananas Baba Banany Batat Białe Bigos Boczek Boczniaki Bolognese Brokuł Bułka Carbonara Carving Cebula Chleb Chorizo Ciasta i desery Ciastka Ciasto Ciasto francuskie Cukier Cukinia Curry Cykliczne kolorki Cynamon Czekolada Czosnek Dania główne Dania jednogarnkowe Deser Do kawy Do makaronu Dodatki Drożdżowe Drób Dynia Farsz Fasola Faszerowane Feta Gotowane Grejpfrut Grill Grzyby Gulasz Hamburger Indyk Inne Jabłko Jagnięcina Jajko Jak zrobić? Jałowiec Jarmuż Jogurt Kajmak Kalafior Kapusta Kapusta kiszona Karmelizacja Kasza jaglana Kebab Kiełbasa Kolacje Krem Kruche Kuchnia amerykańska Kuchnia angielska Kuchnia góralska Kuchnia grecka Kuchnia hiszpańska Kuchnia meksykańska Kuchnia polska Kuchnia węgierska Kuchnia włoska Kukurydza Kurczak Łatwe Majonez Makaron Marchew Mascarpone Mięso Mięso mielone Mozzarella Mus Musztarda Na grilla Nadziewane Napój Obiady Ogórek Ogórek kiszony Oliwa Oliwki Orzeźwiające Oscypek Owoce Papryka Pasta Pieczarki Pierniki Pierogi Pietruszka Pikantne Placki Płatki owsiane Po hawajsku Podgrzybki Pomidor Por Portobello Potrawy z parowaru Potrawy z patelni Propozycje Przekąski Pulpety Rady Rodzynki Roladki Ryż Rzodkiewka Sałata Sałatki Seler Ser Słodki ziemniak Słodkie Sok Sos Sos czosnkowy Sos owocowy Sos sojowy Spaghetti Staropolskie Suszone grzyby Suszone owoce Sycące Szczypiorek Szpinak Szybkie Szynka Śmietana Śniadania Tortille Tosty Trawa cytrynowa Twaróg Vinegret Wafle Warzywa Wegetariańskie Wielkanoc Wieprzowina Wiórki kokosowe Włoszczyzna Wołowina Z niezdrowego na zdrowe Z piekarnika Zapiekanka Zdrowe Ziemniaki Zioła Zupy

Etykiety

Ananas Baba Banany Batat Białe Bigos Boczek Boczniaki Bolognese Brokuł Bułka Carbonara Carving Cebula Chleb Chorizo Ciasta i desery Ciastka Ciasto Ciasto francuskie Cukier Cukinia Curry Cykliczne kolorki Cynamon Czekolada Czosnek Dania główne Dania jednogarnkowe Deser Do kawy Do makaronu Dodatki Drożdżowe Drób Dynia Farsz Fasola Faszerowane Feta Gotowane Grejpfrut Grill Grzyby Gulasz Hamburger Indyk Inne Jabłko Jagnięcina Jajko Jak zrobić? Jałowiec Jarmuż Jogurt Kajmak Kalafior Kapusta Kapusta kiszona Karmelizacja Kasza jaglana Kebab Kiełbasa Kolacje Krem Kruche Kuchnia amerykańska Kuchnia angielska Kuchnia góralska Kuchnia grecka Kuchnia hiszpańska Kuchnia meksykańska Kuchnia polska Kuchnia węgierska Kuchnia włoska Kukurydza Kurczak Łatwe Majonez Makaron Marchew Mascarpone Mięso Mięso mielone Mozzarella Mus Musztarda Na grilla Nadziewane Napój Obiady Ogórek Ogórek kiszony Oliwa Oliwki Orzeźwiające Oscypek Owoce Papryka Pasta Pieczarki Pierniki Pierogi Pietruszka Pikantne Placki Płatki owsiane Po hawajsku Podgrzybki Pomidor Por Portobello Potrawy z parowaru Potrawy z patelni Propozycje Przekąski Pulpety Rady Rodzynki Roladki Ryż Rzodkiewka Sałata Sałatki Seler Ser Słodki ziemniak Słodkie Sok Sos Sos czosnkowy Sos owocowy Sos sojowy Spaghetti Staropolskie Suszone grzyby Suszone owoce Sycące Szczypiorek Szpinak Szybkie Szynka Śmietana Śniadania Tortille Tosty Trawa cytrynowa Twaróg Vinegret Wafle Warzywa Wegetariańskie Wielkanoc Wieprzowina Wiórki kokosowe Włoszczyzna Wołowina Z niezdrowego na zdrowe Z piekarnika Zapiekanka Zdrowe Ziemniaki Zioła Zupy

Moja lista blogów

Prawa autorskie

Wszystkie moje teksty i zdjęcia na blogu "Pysznie, smacznie, kolorowo!" są chronione prawem autorskim na mocy: Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wykorzystanie ich wymaga mojej zgody!

Translate

Obserwatorzy